Holisztikus fitnesz

Modellek – egészséges testösszetétellel!

Ha Te is azok közé tartozol, akik hosszabb-rövidebb ideje elégedetlenkednek az alakjukkal, akkor javaslom: első körben vizsgáld meg, hogy erre az elégedetlenségre valóban okod van-e? Mert egyáltalán nem biztos. A “fitt” és “karcsú” szavak mindenkinek mást jelentnek, ahogyan a “szép“, “csinos“, “túl izmos“, “duci“, vagy “normális alkat” kifejezések is. Lehet, hogy veled is előfordult már, hogy 1 azon napon belül érezted magad kövérnek és csinosnak is –  VISZONT!! van egy objektív mérőszám: a testzsír-százalék, amely igenis behatárolható, és egyetlen egy dolgunk van vele: az egészséges sávban tartani (a lenti táblázat szerint a dőlt betűs sávokban…)

 

  Nők Férfiak
Szükséges 10–13% 2–5%
Sportolók 14–20% 6–13%
Fitt 21–24% 14-17%
Normál 25–31% 18-24%
Túlsúlyos 32-40% 25-30%
Nagy túlsúly 40+ 30+

 

Most pedig tedd félre a minimális testzsírral rendelkező modellek és leszálkásított fitness modellek képeit, és barátkozz meg vele, hogy mostantól egy feladat van összesen: a testzsírt az egészséges tartományban tartani (persze a mindennemű fejlődés -izom, erő, hajlékonyság, egyensúly, stb.- mellett persze.)

Kapcsolódó kép

 

És a minimálisnál kissé magasabb testzsír miért is ne lenne karcsú és szép és nőies?!

Az alábbi profi modellek a fenti kategóriák fitt és normál tartományába sorolhatóak. Ne tévesszen meg, hogy többüket “plus size”-nak hívják, ugyanis a testösszetételük (zsír-izom arányuk) már ránézésre is egészséges. Van aki felülre raktároz, mások alulra, egyesek kifejezetten sportosak, mások “átlagosak” – degy közös: sehol egy szálkás comb vagy erezett hasfal, egyszerűen EGÉSZSÉGESEK és kész.

 

Képtalálat a következőre: „fit curvy model”

Kristen Madison

 

 

Anowa Adjah

 

Carmel Candy

 

Kapcsolódó kép

Iskra Lawrence

 

Kapcsolódó kép

Amber Brubeck

 

Julita Hermosa

 

Kapcsolódó kép

Tamra Dae

 

Képtalálat a következőre: „ashley graham méretei”

Ashley Graham

 

 

A lényeg tehát, hogy habár a modellek és fitness versenyzők virágkorát éljük, ne tévesszen meg a látszat: az ideális testzsír mennyiség nem egyenlő a minimálissal, és a gömbölydedebb formákkal simán lehetsz erős és fitt! 🙂

És persze ne feledjük: a fitt életmód nem a testzsír méregetését & normalizálást jelenti csupán, hanem egy csomó másban való fejlődést is – az ingyenes anyagok közt megtalálsz egy edzésnaplót és egy csomó fittségi tesztet, amellyel nyomonkövetheted a többi tényezőt is:

  • állóképesség
  • erőnlét
  • rugalmasság – hajlékonyság
  • koordináció
  • stb.

 

Tetszett a cikk? Ajánld a barátaidnak is! :)

Szép napot Neked: Blanka

A 2017-es nyaralásodra végre a fittebb, karcsúbb, magabiztosabb Önmagadat vinnéd? Válaszd ki Te, hogyan segíthetek Neked ebben! 

Már edzettél velem vagy rendeltél tőlem? Akkor várlak szeretettel a V.I.P infókkal, tervekkel, tippekkel teli zárt csoporunkba! >> tovább a zárt VIP csoportunkhoz

Kommentek

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.

Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!