Holisztikus fitnesz

Melyik fehérje turmixot válasszam?! – A nagy protein-áttekintő

Azt már többször tárgyaltuk itt a bogban, hogy a fehérjére szükség van, akár fogyni, akár izmosodni szeretnénk.
De nemcsak esztétikai szempontból, hanem elsősorban az egészségünk, erőnlétünk szempontjából fontos a fehérje bevitel – ahogy erről már Hippokratész és az ősmagyarok is tudtak. A megnövelt fehérje bevitel segíti a gyógyulási folyamatokat, erősíti az immunrendszert, gyorsítja az anyagcserét is…

A fehérje beviteled 70%-a szilárd táplálékokból menjen be, de ha nem tudsz / nem szeretnél annyi husit, halat és tojást enni, akkor a fehérje turmixok tökéletes megoldást jelentenek kiegészítésként. Ráadásul finomak is, így a diéta alatt nasiként is működhetnek, vízzel vagy sovány tejjel elkeverve! Mivel rengeteg termék létezik, ma azt nézzük meg, milyen szempontok alapján érdemes választani!

Leegyszerűsítve kétféle fehérjéről beszélhetünk: a lassú feszívódású (kazein) és a gyors felszívódású (whey) proteinekről. Lássuk a különbségeket!

 

  

Képtalálat a következőre: „protein shake”

A lassú felszívódású kazein…

…aminosav összetétele kiváló, és mivel lassú felszívódású és hosszan telítettség érzést okoz, így elsősorban diétákhoz (nasinak vagy étkezés helyett) illetve kifejezetten utolsó esti étkezésként szoktuk ajánlani. Fontos: Laktózérzékenyeknek nem ajánlott, puffadást okozhat! Edzés után nem igazán segít, hiszen ilyenkor pont az a lényeg, hogy gyorsan vigyük be a fehérjét, aminosavakat. 

 

Képtalálat a következőre: „protein shake”

A gyors felszívódású (whey protein) vagyis tejsavó fehérje…

…azonnal felszívódik, így elsősorban edzés után, de edzés előtt is fogyaszthatod, mégpedig rendszeresen! Számtalan előnye van még egyébként: gazdag vitaminokban, elágazó láncú aminosavakban, laktózban, ásványi anyagokban, ezért a szervezetre jótékony hatással van, erősíti az immunrendszert is. Negatívum: Hosszútávon az izomleépülés ellen (önmagában) nem használható – a kazeinnel ellentétben. Viszont ez az a fehérje, amiről korábban ízt írtam, hogy Hippokratész is használta gyógyítás cééljából – és bizonyítottan segít cukorbetegség, gyomorfekély, ekcéma gyógyításában, valamint csökkenti a triglicerid szintet a véredben. 

 

Egyszerűsítve tehát, ha fehérje-választás előtt állsz:

  1. ha rendszeresen edzel és pénztárcád engedi, akkor mindkét típust fogyaszd, vagy válaszd a kevert fehérjéket – Creamy Coctail
  2. ha elsősorban fogyni szeretnél, vagy éhség-rohamokkal küzdesz: a lassú felszívódású fehérjével pótold min. 1 napi étkezésed (és persze sportolj is), illetve nasi helyett is ezt használd. Ezt ajánlom akkor is, ha lassú az anyagcseréd és gyorsítanál rajta – BYAS shake
  3. ha izomépítés/hízás a célod, és sokat edzel: akkor edzés után mindenképp fogyaszd a tejsavó fehérjét, viszont ez esetben is érdemes szert tenni a lassú felszívódású vagy kevert fehérjére is – 100 Whey
  4. ha laktózérzékeny vagy: akkor sem kell megijedned, hiszen a legtöbb gyártó már Rád is gondolt, és léteznek szójából készült fehérje készítmények – Soy Protein Isolate

 

 

Tetszett a cikk? Ajánld a barátaidnak is! :)

Szép napot Neked: Blanka

A 2017-es nyaralásodra végre a fittebb, karcsúbb, magabiztosabb Önmagadat vinnéd? Válaszd ki Te, hogyan segíthetek Neked ebben! 

Már edzettél velem vagy rendeltél tőlem? Akkor várlak szeretettel a V.I.P infókkal, tervekkel, tippekkel teli zárt csoporunkba! >> tovább a zárt VIP csoportunkhoz

Kommentek

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.

Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!